MENJUAL BUKU BELAJAR MEMBACA UNTUK KANAK-KANAK



  BUKU CEPAT MEMBACA KANAK-KANAK

Teknik Kanak-kanak Belajar membaca Cepat

Buku-buku di dalam siri ini disusun secara berperingkat mengikut tahap perkembangan bahasa kanak-kanak. Perkataan di dalam Siri Mudah Baca terdiri daripada kumpulan kata dasar yang kerap digunakan dalam pertuturan kanak-kanak. 

Setiap perkataan diperkenalkan secara berperingkat dan diulang pada peringkat seterusnya. Melalui Siri Mudah Baca-Set Ketiga ini, kanak-kanak lebih bermotivasi untuk terus membaca.


https://mommyhappytoys.blogspot.com/
 



Ada yang mengatakan anak lebih pandai berbahasa jika bapa yang membacakan buku cerita sebelum tidur.

Jangan lupa untuk puji dan peluk anak-anak jika mereka boleh menyebut dengan betul apalagi bila sudah boleh membaca :) jangan sesekali marah atau mengeluh bila anak tersilap, ini akan menyebabkan anak-anak tersinggung dan tidak mahu meneruskan.




Ujian ini kemudian diulang semula dengan buku yang mempunyai dua gambar, di mana orang dewasa diarahkan untuk membaca sambil menunjuk ke arah imej yang betul.

Jika di sekolah hanya diajar 1 huruf setiap hari. Ulang dan bunyikan huruf yang sama pada hari itu :)

Buku 25 Nabi dan Rasul Utusan Allah ini juga mempunyai kelebihan dari segi gambar whole colour, pesan/kesan yang membangun semangat anak-anak, silsilah 25 Nabi dan Rasul Allah, dan bimbingan orang tua yang ingin menceritakan kisah para Nabi kepada putera-puterinya.



Pastikan suasana sewaktu membaca riang dan gembira serta tiada gangguan Tv set dan sebagainya. Latih kanak-kanak membaca dari sebelah kiri. Gabungkan bunyi sukukata dan gunakan jari anda untuk menunjukkan apa yang dibaca.

Cara cepat belajar membaca dan menulis untuk anak yang terakhir adalah dengan melakukan proses pembelajaran ini secara berkala. Jangan berpikir soal lama waktu yang Kita perlukan, tetapi jika Kita melakukan langkah-langkah seperti di atas secara berkala dan rutin setiap hari, maka ini secara tidak langsung akan menciptakan kebiasaan yang baik bagi anak sehingga memperbesar peluang juga anak akan tetap menerapkannya bahkan saat dia dewasa nanti.

Anak tidak perlu diperkenalkan dengan nama-nama huruf serta tidak mengeja suku kata, perkataan atau ayat kerana cara buku ini disusun berdasarkan kaedah fonetik.